Welcome to my Blog

Welcome to my Weblog. This site is dedicated to publishing my writings as and when I am able to pen my thoughts and opinions.Interested parties, including the Press, may reproduce or quote materials published with the condition that they are credited tfrom me. Comments must be accompanied by names and contact. Anonymous postings and those containing profanities and obscenities will be rejected.

Salam pengenalan buat semua

Semoga keujudan blog ini akan memberikan ruang untuk kita sebagai pemimpin diperingkat akar umbi untuk bertukar pandangan dan pengalaman dalam menangai isu-isu semasa kemasyarakat ditempat masing-masing. Tuan/puan mungkin pimpinan kerdil diperingkat bawahan, samada diluar bandar atau pekan kecil, didaerah mahu pun bandar, jangan lupa bahawa anda mempunyai peranan tertentu dalam merobah pemikiran rakyat.

Bersamalah kita berazam untuk meninggikan mutu kehidupan dan kefahaman penduduk dalam sesebuah masyarakat itu menangani cabaran alaf baru. Semoga komuniti kita akan menjadi tempat yang menarik, maju dan menguntungkan buat semua penduduknya.anda boleh berkomunikasi dengan saya menerusi email peribadi di mzha@hotmail.com atau hubungi saya terus menerusi 019-2764133

capaian

Sabtu, 30 Julai 2011

Kenapa perlu tangguh tempoh pendaftaran Biometrik PATI

Program Pendaftaran Biometrik Pekerja Asing yang sepatutnya berakhir 31 Julai ini dilanjutkan ke satu tarikh yang akan dimaklumkan kemudian, demikian kata Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, ia bagi membolehkan proses pendaftaran oleh majikan, pekerja asing sah dan tidak sah berjaya diselesaikan secara keseluruhannya..

Kalau tak silap baru sahaja 2 hari beliau mengatakan bahawa kerajaan tidak bercadang melanjutkan tempoh tersebut tetapi berbuat sebaliknya hari ini. Pada pandangan saya beliau langsung tidak tegas walupun pada awalnya mengakui bahawa beliau tidak akan berkrompomi dalam hal ini. Sejak dari isu saman Polis yang mana ramai rakyat terkeliru sehinggalah isu Pendaftaran Biometrik ini. Kenapa perkara sebegini berlaku kita pun tak tahu. Sebagai menteri yang menjadi penguatkuasa undang-undang keselamatan negara, beliau dalam banyak hal selalu susah mengotakan janji beliau.

Adakah disebabkan sambutan pendaftaran tersebut hanya sekitar 390 ribu sahaja menyebabkan beliau mengkaji semuala keputusan awal beliau? Ini dengan jelas memperlihatkan bahawa kita tak serius dalam menangani PATI. Keputusan ini juga seolah-olah sememangnya dalam jangkaan umum agaknya. Sebab itulah apa saja yang kerajaan khususnya yang melibatkan KDN akan jadi begitu.

Kalau kita tegas masakan, pendatang asing ini berlengah membuat pendaftaran segera seperti yang ditawarkan kerajaan. Apakah KDN tidak serius dalam hal menangani isu lambakan pendatang asing dinegara ini? Apa kesannya jika pendaftaran  dan tindakan susulan selepas ini juga akan jangkakan lemah. sama-samalah kita tengok nanti.

Tiada ulasan: