Welcome to my Blog

Welcome to my Weblog. This site is dedicated to publishing my writings as and when I am able to pen my thoughts and opinions.Interested parties, including the Press, may reproduce or quote materials published with the condition that they are credited tfrom me. Comments must be accompanied by names and contact. Anonymous postings and those containing profanities and obscenities will be rejected.

Salam pengenalan buat semua

Semoga keujudan blog ini akan memberikan ruang untuk kita sebagai pemimpin diperingkat akar umbi untuk bertukar pandangan dan pengalaman dalam menangai isu-isu semasa kemasyarakat ditempat masing-masing. Tuan/puan mungkin pimpinan kerdil diperingkat bawahan, samada diluar bandar atau pekan kecil, didaerah mahu pun bandar, jangan lupa bahawa anda mempunyai peranan tertentu dalam merobah pemikiran rakyat.

Bersamalah kita berazam untuk meninggikan mutu kehidupan dan kefahaman penduduk dalam sesebuah masyarakat itu menangani cabaran alaf baru. Semoga komuniti kita akan menjadi tempat yang menarik, maju dan menguntungkan buat semua penduduknya.anda boleh berkomunikasi dengan saya menerusi email peribadi di mzha@hotmail.com atau hubungi saya terus menerusi 019-2764133

capaian

Sabtu, 6 Februari 2010

Kenyataan Berbau Perkauaman oleh Datuk Nasir Safar

Kenyataan berunsur perkauman yang didakwa dibuat oleh Pegawai Khas kepada Perdana Menteri, Datuk Nasir Safar, pada seminar 1Malaysia di Melaka 2 hari lalu, telah disalah tafsir malah dimanupulasi oleh pihak tertentu.

Ini berdasarkan pengalaman beliau yang telah lama berkecimpung dalam bidang penerangan apatah lagi dalam menghayati konsep 1Malaysia itu sendiri. Pengalaman dalam menguruskan hamper 80 siri ceramah sepanjang tahun lepas sehingga kini menyakinkan kami bahawa beliau adalah seorang yang dedikasi lagi bertanggung jawab serta tidak pernah wujud sebarang penyalah tafsiran dan ketidakfahaman selama ini. “Kami yakin isu ini timbul akibat provokasi,”
Sebagai Masyarakat Madani yang terbuka dengan perbagai pendekatan Media, kami yakin bahawa penerimaan Masyarakat terhadap Konsep 1Malaysia itu sendiri tanpa apa-apa agenda disebaliknya. Kenyataan Datuk Nasir Safar hanya berbentuk rujukan serta fakta dan seharusnyalah dilihat dan diterima secara Rasional oleh semua. Konsep 1Malaysia tetap relevan, namun kedudukan serta perana Datuk Nasir Safar sebagai anggota penerangan seharusnyalah diteruskan apatah lagi permohonan maaf beliau telah dibuat kemudiannya secara terbuka.

Perkasa Wilayah Persekutuan, berharap Datuk Nasir Safar tidak akan dilupakan begitu sahaja dan berharap Perdana Menteri memberikan beliau peranan yang lebih “significant” jika tidak berhasrat mengembalikan jawatan yang disandang sebelum ini. Sesungguhnya beliau masih mampu menyumbang khidmat yang baik dalam melaksanakan misi Perdana Menteri.

Mohd Zainuddin Hj Amran
Setiausaha
Perkasa Wilayah Persekutuan

Tiada ulasan: