Welcome to my Blog

Welcome to my Weblog. This site is dedicated to publishing my writings as and when I am able to pen my thoughts and opinions.Interested parties, including the Press, may reproduce or quote materials published with the condition that they are credited tfrom me. Comments must be accompanied by names and contact. Anonymous postings and those containing profanities and obscenities will be rejected.

Salam pengenalan buat semua

Semoga keujudan blog ini akan memberikan ruang untuk kita sebagai pemimpin diperingkat akar umbi untuk bertukar pandangan dan pengalaman dalam menangai isu-isu semasa kemasyarakat ditempat masing-masing. Tuan/puan mungkin pimpinan kerdil diperingkat bawahan, samada diluar bandar atau pekan kecil, didaerah mahu pun bandar, jangan lupa bahawa anda mempunyai peranan tertentu dalam merobah pemikiran rakyat.

Bersamalah kita berazam untuk meninggikan mutu kehidupan dan kefahaman penduduk dalam sesebuah masyarakat itu menangani cabaran alaf baru. Semoga komuniti kita akan menjadi tempat yang menarik, maju dan menguntungkan buat semua penduduknya.anda boleh berkomunikasi dengan saya menerusi email peribadi di mzha@hotmail.com atau hubungi saya terus menerusi 019-2764133

capaian

Ahad, 19 September 2010

Sikap keterbukaan Najib terhadap PERKASA dipuji

Komentar terkini PM terhadap peranan dan keujudan PERKASA adalah amat disanjung tinggi. Ini menunjukkan beliau adalah seorang pemimpin yang berpandangan jauh lagi merealisasikan aspirasi rakyat khususnya pandangan ahi PERAKASA terhadap beberapa isu yang telah dibangkitkan.

Tidak seperti komentar beberapa pimpinan UMNO sebelum ini, komentar terbaru presiden UMNO itu sememangnya amat dihargai lagi berpandangan jauh. PERKASA Wilayah Persekutuan menyambut baik komentar tersebut dan yakin bahawa Najib sememangnya memahami serta mendengar segala isu berbangkit yang sering diketangahkan oleh PERKASA selama ini.

PERKASA mempunyai pendekatan tersendiri dalam banyak hal berbanding NGO lain apatah lagi Pertubuhan Politik seperti UMNO. Sehubungan dengan itu, saya yakin mana-mana ahli PERKASA yang juga terlibat dalam mana-mana pertubuhan Politik baik Pro Kerajaan mahupun Pembangkang memahami perkara ini. Anggap sajalah kami ini sebagai “Pressure Group” kepada semua. Kami tahu apa yang kami perjuangkan dan tahu juga kehendak peratusan serta undang-undang Negara dalam hal ini.

Apa yang perjuangkan juga selaras dengan Peruntukkan Perlembagaan dan itu jugalah matlamat perjuangan kami terhadap peribumi serta umat Melayu Negara ini. Sesungguhnya komentar yang dibuat secara negatif oleh beberapa pimpinan UMNO sebelum ini sememangnya kurang cerdik serta tidak kena tempat dan masanya. PERKASA wajar terus bersuara mewakili kepentingan Pribumi serta orang Melayu agar gagasan 1 Malaysia terus mampu berdaya maju dengan turut sama mengambil kira perjuangan yang diperjuangkan oleh PERKASA.

Jika UMNO mahu terus relevan dimata umum, UMNO mestilah bersedia untuk lebih bersifat “Inclusive and Participative” dengan semua pihak khususnya PERAKASA. Jestru itu, komentar PM adalah amat berpatutan dan bijak.

Tiada ulasan: