Welcome to my Blog

Welcome to my Weblog. This site is dedicated to publishing my writings as and when I am able to pen my thoughts and opinions.Interested parties, including the Press, may reproduce or quote materials published with the condition that they are credited tfrom me. Comments must be accompanied by names and contact. Anonymous postings and those containing profanities and obscenities will be rejected.

Salam pengenalan buat semua

Semoga keujudan blog ini akan memberikan ruang untuk kita sebagai pemimpin diperingkat akar umbi untuk bertukar pandangan dan pengalaman dalam menangai isu-isu semasa kemasyarakat ditempat masing-masing. Tuan/puan mungkin pimpinan kerdil diperingkat bawahan, samada diluar bandar atau pekan kecil, didaerah mahu pun bandar, jangan lupa bahawa anda mempunyai peranan tertentu dalam merobah pemikiran rakyat.

Bersamalah kita berazam untuk meninggikan mutu kehidupan dan kefahaman penduduk dalam sesebuah masyarakat itu menangani cabaran alaf baru. Semoga komuniti kita akan menjadi tempat yang menarik, maju dan menguntungkan buat semua penduduknya.anda boleh berkomunikasi dengan saya menerusi email peribadi di mzha@hotmail.com atau hubungi saya terus menerusi 019-2764133

capaian

Isnin, 17 Mei 2010

Keputusan PRK Sibu satu pengajaran

Kini sokongan rakyat di Sibu menjelaskan segalanya maka terpulanglah kepada kepimpinan tertinggi Barisan Nasional Sarawak untuk membuat keputusan yang terbaik demi parti berkenaan dengan masa depannya di Bumi Kenyalang samada mahu terus diterima oleh rakyat atau secara beransur-ansur akan ditolak oleh rakyat sendiri pada akhirnya.

Adakah BN Sarawak telah bersedia untuk membuat pembaharuan dalam semua aspek serta mahu memperbahurui barisan kepimpinannya atau akan membiarkan rakyat untuk menentukannya melalui Pilihan Umum Negeri yang akan datang.

Mudah saja, Ketua Menteri Sarawak YAB Pehin Sri Taib Mahmud serta dua Timbalan beliau iaitu YAB Tan Sri Amar Alfred Jabu dan YAB Tan Sri Dr George Chan supaya berani untuk membuat keputusan yang walaupun agak kasar jika dikatakan ianya adalah merupakan satu cadangan namun hakikatnya ialah itu semuanya merupakan sebahagian daripada kitaran hidup apabila mereka harus berundur dan perlu menyediakan pemimpin pelapis atau lebih tepat lagi sebagai "pengganti" kepada ketiga-tiga mereka ini untuk meneruskan agenda pembangunan di Negeri Sarawak ini pada masa depan.

Rakyat Sarawak ramai yang sangat kecewa dengan keputusan yang telah diterima oleh Barisan Nasional di P212 Bandar Sibu dan jangan sampai kekecewaan rakyat melarat sehingga kepada Pilihan Raya Umum negeri Sarawak yang akan datang...maka ingatlah bahawa biarpun kini rakyat kelihatannya menyokong BN namun apabila harapan mereka berkecai dan tidak kesampaian adalah menjadi perkara yang tidak mustahil apabila rakyat akan terus memboikot Pilihan Raya itu kelak seperti yang berlaku hari ini tadi dengan tidak mahu turun mengundi. Fikir-fikirlah sendiri...~~~

2 ulasan:

||Aku Pemikir|| berkata...

banyak perkara BN perlu ubah untuk menghadapi PRU akan datang,

mmg betul kata pak cik, perlu ade perubahan kepimpinan!npknya rakyat sudah muak dan jelak dengan kepimpinan yang ada sekarang,

satu lagi adalah faktor pengundi cina yang telah beralih menyokong PR.

PM perlu buat sesuatu untuk kembalikan kepercayaan.kalau tidak Malaysia akn menjadi milik PR..

MZ berkata...

BN kena berubah jika tidak akan diubah