Welcome to my Blog

Welcome to my Weblog. This site is dedicated to publishing my writings as and when I am able to pen my thoughts and opinions.Interested parties, including the Press, may reproduce or quote materials published with the condition that they are credited tfrom me. Comments must be accompanied by names and contact. Anonymous postings and those containing profanities and obscenities will be rejected.

Salam pengenalan buat semua

Semoga keujudan blog ini akan memberikan ruang untuk kita sebagai pemimpin diperingkat akar umbi untuk bertukar pandangan dan pengalaman dalam menangai isu-isu semasa kemasyarakat ditempat masing-masing. Tuan/puan mungkin pimpinan kerdil diperingkat bawahan, samada diluar bandar atau pekan kecil, didaerah mahu pun bandar, jangan lupa bahawa anda mempunyai peranan tertentu dalam merobah pemikiran rakyat.

Bersamalah kita berazam untuk meninggikan mutu kehidupan dan kefahaman penduduk dalam sesebuah masyarakat itu menangani cabaran alaf baru. Semoga komuniti kita akan menjadi tempat yang menarik, maju dan menguntungkan buat semua penduduknya.anda boleh berkomunikasi dengan saya menerusi email peribadi di mzha@hotmail.com atau hubungi saya terus menerusi 019-2764133

capaian

Sabtu, 20 Jun 2009

KERAJAAN PERPADUAN SATU ANALISA

Sebagai memenuhi agenda bangsa dalam tanah air sendiri, sikap berlapang dada seharusnyalah dipertingkatkan dikalang semua pimpinan samada dikalangan kepimpinan Kerajaan mahupun Pembangkang.

Bukalah mudah untuk mencapainya tetapi tidaklah pula mustahil jika semua pihak berterus terang. Sejarah juga telah membuktikan bahawa politik berteraskan "perpaduan" sememangnya telah menjadi agenda utama dalam semua objektif kepimpinan sebelum ini. Malah Pas juga telah berpengalaman melaluinya.

Menjelang Pilihanraya Manik Urai, perkara ini telah menjadi bahan utama dalam setiap perjumpaan orang politik. Tok Guru Nik Aziz pula telah awal-awal lagi membidas Timbalan Presiden parti dalam hal ini. UMNO pula telah dilihat lebih terbuka dan menyahutnya...

Apa yang penting bagi rakyat khususnya Bangsa Melayu, apakah muafakat politik ini mampu diterjemahkan dalam bentuk perlaksanaan yang lebih mantap serta praktikal, berbanding persefahaman masa lalu. Mungkin pemimpin seperti Nik Aziz agak serik dan Trauma kesan daripada pengalaman masa silam. Tidak mahu dipatuk ular dua kali dari lubang yang sama.

Apa yang utama sekarang adalah keikhlasan semua pemimpin Melayu yang berkaitan. jangan sensasikan isu ini tetapi apa yang penting adalah komitment yang berterusan dan kekerapan pertemuan bagi merealisasikannya. Kurangkan publisiti murah demi Politik terbuka...tetapi fokuskan kepentingan Agama , Bangsa dan Tanah Air Tercinta

Tiada ulasan: