Welcome to my Blog

Welcome to my Weblog. This site is dedicated to publishing my writings as and when I am able to pen my thoughts and opinions.Interested parties, including the Press, may reproduce or quote materials published with the condition that they are credited tfrom me. Comments must be accompanied by names and contact. Anonymous postings and those containing profanities and obscenities will be rejected.

Salam pengenalan buat semua

Semoga keujudan blog ini akan memberikan ruang untuk kita sebagai pemimpin diperingkat akar umbi untuk bertukar pandangan dan pengalaman dalam menangai isu-isu semasa kemasyarakat ditempat masing-masing. Tuan/puan mungkin pimpinan kerdil diperingkat bawahan, samada diluar bandar atau pekan kecil, didaerah mahu pun bandar, jangan lupa bahawa anda mempunyai peranan tertentu dalam merobah pemikiran rakyat.

Bersamalah kita berazam untuk meninggikan mutu kehidupan dan kefahaman penduduk dalam sesebuah masyarakat itu menangani cabaran alaf baru. Semoga komuniti kita akan menjadi tempat yang menarik, maju dan menguntungkan buat semua penduduknya.anda boleh berkomunikasi dengan saya menerusi email peribadi di mzha@hotmail.com atau hubungi saya terus menerusi 019-2764133

capaian

Isnin, 18 Mei 2009

Keputusan untuk tidak bertanding di Penanti satu analisa

Keputusan BN untuk tidak bertanding dalam Pilihanraya Kecil Penanti adalah satu berita yang mengejutkan. Walau apa pun alasan yang diberikan, memberi laluan kepada Calon Pakatan Rakyat untuk menang selesa adalah satu keputusan yang boleh memberikan impak yang kurang menguntungkan kepada keyakinan yang ada dikalangan penyokong BN sendiri khususnya di Pulau Pinang.
Bagi saya keputusan itu akan menyemarakkan lagi persepsi umum seolah-olah BN benar-benar tidak yakin kepada kemampuan sendiri. Memberi alasan bahawa masalah dalaman Parti Keadilan punca untuk BN tidak bertanding juga adalah satu alasan yang dikira tak masuk akal. Ini kerana dalam mana-mana Pilihanraya sememangnya adalah masalah dalaman mana jua parti. BN sendiri sememangnya kadangkala berdepan dengan berbagai isu dalaman sebelum ini, maka adakah wajar juga untuk mengecualikan diri dari pertanding dalam mana-mana Pilihanraya.
Apa pun, seperti yang sering penganalisa politik katakan, membina perpektif adalah sesuatu perkara yang paling sukar ditangkis oleh BN khususnya dalam era bermaklumat ini. Keputusan tersebut dilihat, sekali lagi seolah-olah BN gagal untuk menjadi "option" atau pilihan kepada Rakyat di Penanti......Kalah Menang adat dalam perlawanan tetapi dengan mengundur diri sebelum bertanding adalah sesuatu yang berfikiran "backward" kepada sebuah organisasi yang "established" diperingkat kerajaan khususnya pemerintahan pusat.
Apa yang dikhuatiri adalah, rakyat akan bertambah kurang berkeyakinan terhadap BN apatah lagi ditengah-tengah kemelut nadi dan jantung rakyat di Perak majoritinya berkehendakkan Pilihanraya Negeri diadakan.

Tiada ulasan: